Akcie

Makroekonomické události USA: Index spotřebitelského sentimentu Conference Board v červenci oslabil víc, než se čekalo s poklesem očekávání, projevilo se vzedmutí Covid-19 na jihu USA

Středa 29. červenec 2020 19:04

Index spotřebitelského sentimentu Conference Board USA v červenci klesl na 92,6 bodů z 98,3 bodů v červnu (revize z 98,1 bodů), trh čekal méně výrazný pokles na 94,5 bodů. Pokles spotřebitelské nálady byl způsoben hlavně ostrým pádem hodnocení očekávání, jejich index klesl na 91,5 bodů z 106,1 bodů (revize z 106,0 bodů) v červnu. Meziměsíční pokles spotřebitelské nálady tlumilo zvýšení hodnocení současné situace, jehož index posílil na 94,2 bodů z červnových 86,7 bodů (revize z 86,2 bodů). Index spotřebitelského sentimentu Conference Board tak v červenci vůči červnu oslabil silněji, než se čekalo a za maximy zimy před úderem koronaviru zůstává velmi oslaben, přesto na hladinách dlouhodobého průměru.

Index spotřebitelského sentimentu Conference Board (7 2020, v bodech)

Skutečnost: 92,6
Očekávání
:  94,5
Předchozí
:   98,3 (revize z 98,1)

Index současné situace spotřebitelského sentimentu Conference Board (7 2020, v bodech)

Skutečnost:   94,2
Očekávání
:      -
Předchozí
:     86,7 (revize z 86,2)

Index očekávání spotřebitelského sentimentu Conference Board (7 2020, v bodech)

Skutečnost: 91,5
Očekávání
:     -
Předchozí
:   106,1 (revize z 106,0)

Rozbor
: V rámci hodnocení současné situace se zlepšilo hodnocení ekonomickém situace i trhu práce. Citelně zhoršená očekávání respondentů se týkají hlavně výhledu ekonomiky a trhu práce, v menší míře i jejich příjmů. 

Hodnocení
: Po dubnovém pádu spotřebitelské nálady a její květnové stabilizaci v červnu důvěra lidí vzrostla více než se čekalo s podporou hlavně silnějšího hodnocení současné situace i zlepšeních očekávání. V červenci ale pád očekávání spojený s patrně s vzedmutím případů koronaviru hlavně v jižních státech USA nečekaně značně stáhl spotřebitelský sentiment do poklesu. Za maximy zimy před úderem koronaviru zůstává velmi oslaben, přesto na hladinách dlouhodobého průměru.

Oživení ekonomiky spojené s podporou ekonomiky státem a centrální bankou a robustním růstem akciových trhů by mělo spotřebitelskou morálku posilovat. Na druhou stranu slabost ekonomiky a trhu práce a tím i příjmů na lidi bude ještě doléhat, hlavní otazníky ale přináší nový vzestup nákaz koronavirem se začínajícím létem. Přesto oživení spotřebitelského sentimentu by mělo pokračovat s poklesem nebezpečí pandemie koronaviru vzhledem k očekávání účinné vakcíny již od příštího roku.

Chcete dostávat nejnovější informace?

Stačí zadat váš e-mail a následně potvrdit souhlas.

Naše produkty a služby