Akcie

Makroekonomické události USA: Silný spotřebitelský sentiment v červenci nečekaně vzrostl

Středa 28. červenec 2021 21:57

Silný index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v červenci nečekaně vzrostl. Zůstává tak v oblasti předpandemických silných hodnot, tedy nejvíc od začátku koronavirové pandemie. Březnový a dubnový růst spotřebitelského sentimentu v roce 2020 vymazaly téměž celý nárazový pád spotřebitelské morálky v počátku pandemie. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Lidé v USA cítí aktuální i očekáváné podstatné zlepšení ekonomiky i trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky, s pokračující silnou podporou fiskální a monetární politiky hospodářství a se souvisejícím růstem akciového trhu. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností může uvolnit významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby. Souhrnný index spotřebitelského sentimentu překvapivě vzrostl na 129,1 bodů z 128,9 bodů (revize z 127,3 bodů) v červnu, trh čekal jeho pokles na 123,9 bodů. Podindex současné situace lehce vzrostl, naopak očekávání nepatrně ztratila. Pokles nebezpečí pandemie koronaviru v budoucnu vzhledem k progresivní vakcinační kampani tento rok ve spojení s otevíráním obchodů, firem a ekonomiky by měly táhnout oživení ekonomiky a trhu práce s podporou ekonomiky státem a centrální bankou a robustním růstem akciových trhů. To by mělo spotřebitelskou morálku a sklon ke spotřebě domácností dále posilovat.

USA: Index spotřebitelského sentimentu Conference Board (7 2021, v bodech)

Skutečnost
:  129,1
Očekávání
:   123,9
Předchozí
:    128,9 (revize z 127,3)

Silný index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v červenci nečekaně vzrostl. Zůstává tak v oblasti předpandemických silných hodnot, tedy nejvíc od začátku koronavirové pandemie. Březnový a dubnový růst spotřebitelského sentimentu v roce 2020 vymazaly téměž celý nárazový pád spotřebitelské morálky v počátku pandemie. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Lidé v USA cítí aktuální i očekáváné podstatné zlepšení ekonomiky i trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky, s pokračující silnou podporou fiskální a monetární politiky hospodářství a se souvisejícím růstem akciového trhu. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností může uvolnit významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby. Podindex současné situace lehce vzrostl, naopak očekávání nepatrně ztratila. Pokles nebezpečí pandemie koronaviru v budoucnu vzhledem k progresivní vakcinační kampani tento rok ve spojení s otevíráním obchodů, firem a ekonomiky by měly táhnout oživení ekonomiky a trhu práce s podporou ekonomiky státem a centrální bankou a robustním růstem akciových trhů. To by mělo spotřebitelskou morálku a sklon ke spotřebě domácností dále posilovat.

Chcete dostávat nejnovější informace?

Stačí zadat váš e-mail a následně potvrdit souhlas.

Naše produkty a služby